Izmainījās ne
tikai paši noteikumi, bet notika digitālā revolūcija, kura uzdāvināja
patērētājiem un uzņēmējiem virkni jaunu iespēju. Aplūkosim šodien dienas
patērētāju potenciālu.
1.
Būtisks
pirktspējas pieaugums. Ar viena datora peles klikšķa palīdzību patērētāji un
korporatīvi pircēji var salīdzināt konkurentu cenas un produktu īpatnības,
saņemt atbildes uz saviem jautājumiem, veikt pirkumus un pat piedāvāt savu
cenu, ja vēlas patirgoties.
2.
Preču
un pakalpojumu daudzveidības palielināšanās. Cilvēki var pasūtīt Internetā visu
ko vien dvēsele kāro: mēbeles, mazgājamās mašīnas, konsultācijas menedžmentā un
pat medicīnisku padomu. Izņemot
to, preci var pasūtīt praktiski no jebkuras pasaules vietas.
3.
Milzīgs
informācijas apjoms: no visurienes par visu. Online režīmā cilvēki var lasīt
jebkuras avīzes jebkurā valodā jebkuras valsts, tiem ir pieeja enciklopēdijām,
vārdnīcām, medicīniskai informācijai, kino reitingiem, patēriņā produktu
testēšanas rezultātiem un citiem informācijas avotiem.
4.
Savstarpējas
iedarbības, izvietošanas un pasūtījumu saņemšanas vienkāršošana. Pircēji var
izvietot pasūtījumus no mājām, ofisiem, pa mobilo tālruni 24 stundas diennaktī
7 dienas nedēļā un saņemt tos tur, kur tiem ir ērti- mājās vai ofisā.
5.
Iespēja
salīdzināt atsauksmes par produktiem un pakalpojumiem. Specializēto mājas lapu
forumos klienti var apmainīties ar informāciju un viedokļiem jautājumos, kuros
tiem ir savstarpēja interese.
Jauna ekonomika atnesa
jaunas iespējas arī uzņēmumiem. Pirmkārt, tie saņēma jaunus jaudīgus informācijas
un preču virzīšanas kanālus ar milzīgu ģeogrāfisku diapazonu. Viena vai vairāku
web- lapu lappusēs uzņēmums var aprakstīt savus produktus un pakalpojumus,
izstāstīt par savu vēsturi, biznesa filozofiju, vakancēm, sniegt informāciju,
kura interesē akcionārus. Tādi uzņēmumi kā Grainger izvieto savās mājas lapās
biezus katalogus, pateicoties kam klienti no visas pasaules var meklēt un
pasūtīt visdažādākās preces.
Otrkārt, uzņēmumi var
vākt pilnīgāku un bagātāku informāciju par tirgiem, klientiem, perspektīvām un
konkurentiem. Veicot mārketinga pētījumus ar Interneta izmantošanu, marketologi
var veidot fokuss grupas, izsūtīt aptaujas un vākt sākuma datus savādākos
veidos.
Treškārt, uzņēmumi
izmanto iekšējos tīklos (intranetu), kuri vienkāršo un paātrina iekšējo
komunikāciju. Tas ļauj darbiniekiem konsultēties vienam ar otru, griezties pēc
padomiem, mācīties bez atraušanas no ražošanas, atjaunot instrukcijas un
piezīmes, kuras paredzētas iekšējai izmantošanai, piekļūt nepieciešamajai
informācijai no iekšējiem avotiem. Izņemot to, uzņēmumi var izmantot Internetu
divpusējai komunikācijai ar klientiem un potenciālajiem partneriem, personāla
atlasei, efektīvākai pārrunu veikšanai un lietišķo operāciju veikšanai.
Ekstratīkli (dažādu uzņēmumu korporatīvo tīklu apvienošana) ļauj uzņēmumiem
sazināties ar piegādātājiem un izplatītājiem ar mērķi nosūtīt un saņemt
informāciju, izvietot pasūtījumus, efektīvāk veikt maksājumus.
Četrkārt, mārketinga
speciālisti var efektīvāk izsūtīt reklāmas sludinājumus, kuponus, paraugus un informāciju,
kuru pieprasa klients. Tie var tāpat adaptēt preču piedāvājumus, pakalpojumus
un ziņojumus konkrētiem klientiem, balstoties uz informāciju no iekšējām datu
bāzēm un papildus avotiem. Tāpēc, ka visi uzņēmumi ir vienlaikus pārdevēji un
pircēji, tie saņem būtisku ekonomiju, izmantojot Internetu konkurentu cenu
salīdzinājumam un materiālu pirkšanai caur online aukcioniem vai piedāvājot
personiskos nosacījumus. Beidzot uzņēmumi var būtiski uzlabot loģistiku un
samazināt izdevumus, kā arī paaugstināt precizitāti un apkalpošanas kvalitāti
ar informācijas apmaiņas palīdzību online režīmā, pasūtījumu izvietošanu,
operāciju veikšanu, maksājumu īstenošanu starp uzdevumiem, to partneriem
biznesā un klientiem.
Ja Rūpnieciskās
revolūcijas ēra tika raksturota kā masu ražošana un masu patēriņš, ar
pārpildītiem ar precēm veikaliem, vispusīgu reklāmu un nenoturīgām atlaidēm,
tad Informāciju ēra piedāvā precīzākus ražošanas līmeņus, vairāk mērķētu
komunikāciju un vairāk balansētu cenu politiku. Šajā darbā autors aplūkos kā
mainās mārketings visu šo jauno faktoru ietekmē.
Vispirms mārketings ļauj identificēt un
apmierināt cilvēciskās un sociālās vajadzības. Viens no īsākajiem mārketinga
jēdzieniem skan tā: „Mārketings- ir uzņēmumam peļņu nesošs citu cilvēku prasību
apmierinājums.” Neatkarīgi no tā, kāds uzņēmums īsteno mārketinga pasākumus-
uzņēmums Pivcter&Gamble, kurš atsaucās uz cilvēku vēlmi būt ar skaistu
smaidu, izveidojot balinošas strīpas zobiem «CrestWhitestrips»; vai Monster.com, kura radīja online rezumē bāzi, lai atvieglotu
pretendentiem vakancēm un darba devējiem viena otra meklējumus; vai СагМах, kura radīja jaunu lietotu automašīnu tirdzniecības
sistēmu, kad saskārās ar pircēju tieksmi būt pilnīgi pārliecinātiem līdzīgos
pirkumos. Visi šie piemēri ilustrē uzņēmīgu cilvēku vēlmi pārveidot privātas
vai sabiedriskas vajadzības peļņu nesošajās komerciālajās iespējās.2 Kaut gan
ārēji stabilie uzņēmumi kā Sears, LeviStrauss, GeneralMotors, Kodak vai Xerox,
kuri saskārās ar jaunām klientu iespējām un jauniem konkurentiem bija spiesti
pārskatīt savus bizness modeļus. Uzņēmumiem ir uzmanīgi jāvēro savi klienti un
konkurenti, nemitīgi pilnveidot savus piedāvājumus, rūpīgi noteikt mērķa tirgus
un veidot preču piedāvājumus, nemainīgi stāvēt uz ilgtermiņa klientu, akcionāru,
darbinieku, piegādātāju un partneru pēc izplatīšanas kanāliem apmierināšanas
pozīcijām.
Комментариев нет:
Отправить комментарий