DIGITĀLĀ REVOLŪCIJA

Izmainījās ne tikai paši noteikumi, bet notika digitālā revolūcija, kura uzdāvināja patērētājiem un uzņēmējiem virkni jaunu iespēju. Aplūkosim šodien dienas patērētāju potenciālu.
1.                  Būtisks pirktspējas pieaugums. Ar viena datora peles klikšķa palīdzību patērētāji un korporatīvi pircēji var salīdzināt konkurentu cenas un produktu īpatnības, saņemt atbildes uz saviem jautājumiem, veikt pirkumus un pat piedāvāt savu cenu, ja vēlas patirgoties.
2.                  Preču un pakalpojumu daudzveidības palielināšanās. Cilvēki var pasūtīt Internetā visu ko vien dvēsele kāro: mēbeles, mazgājamās mašīnas, konsultācijas menedžmentā un pat medicīnisku padomu. Izņemot to, preci var pasūtīt praktiski no jebkuras pasaules vietas.
3.                  Milzīgs informācijas apjoms: no visurienes par visu. Online režīmā cilvēki var lasīt jebkuras avīzes jebkurā valodā jebkuras valsts, tiem ir pieeja enciklopēdijām, vārdnīcām, medicīniskai informācijai, kino reitingiem, patēriņā produktu testēšanas rezultātiem un citiem informācijas avotiem.
4.                  Savstarpējas iedarbības, izvietošanas un pasūtījumu saņemšanas vienkāršošana. Pircēji var izvietot pasūtījumus no mājām, ofisiem, pa mobilo tālruni 24 stundas diennaktī 7 dienas nedēļā un saņemt tos tur, kur tiem ir ērti- mājās vai ofisā.
5.                  Iespēja salīdzināt atsauksmes par produktiem un pakalpojumiem. Specializēto mājas lapu forumos klienti var apmainīties ar informāciju un viedokļiem jautājumos, kuros tiem ir savstarpēja interese.
Jauna ekonomika atnesa jaunas iespējas arī uzņēmumiem. Pirmkārt, tie saņēma jaunus jaudīgus informācijas un preču virzīšanas kanālus ar milzīgu ģeogrāfisku diapazonu. Viena vai vairāku web- lapu lappusēs uzņēmums var aprakstīt savus produktus un pakalpojumus, izstāstīt par savu vēsturi, biznesa filozofiju, vakancēm, sniegt informāciju, kura interesē akcionārus. Tādi uzņēmumi kā Grainger izvieto savās mājas lapās biezus katalogus, pateicoties kam klienti no visas pasaules var meklēt un pasūtīt visdažādākās preces.
Otrkārt, uzņēmumi var vākt pilnīgāku un bagātāku informāciju par tirgiem, klientiem, perspektīvām un konkurentiem. Veicot mārketinga pētījumus ar Interneta izmantošanu, marketologi var veidot fokuss grupas, izsūtīt aptaujas un vākt sākuma datus savādākos veidos.
Treškārt, uzņēmumi izmanto iekšējos tīklos (intranetu), kuri vienkāršo un paātrina iekšējo komunikāciju. Tas ļauj darbiniekiem konsultēties vienam ar otru, griezties pēc padomiem, mācīties bez atraušanas no ražošanas, atjaunot instrukcijas un piezīmes, kuras paredzētas iekšējai izmantošanai, piekļūt nepieciešamajai informācijai no iekšējiem avotiem. Izņemot to, uzņēmumi var izmantot Internetu divpusējai komunikācijai ar klientiem un potenciālajiem partneriem, personāla atlasei, efektīvākai pārrunu veikšanai un lietišķo operāciju veikšanai. Ekstratīkli (dažādu uzņēmumu korporatīvo tīklu apvienošana) ļauj uzņēmumiem sazināties ar piegādātājiem un izplatītājiem ar mērķi nosūtīt un saņemt informāciju, izvietot pasūtījumus, efektīvāk veikt maksājumus.
Četrkārt, mārketinga speciālisti var efektīvāk izsūtīt reklāmas sludinājumus, kuponus, paraugus un informāciju, kuru pieprasa klients. Tie var tāpat adaptēt preču piedāvājumus, pakalpojumus un ziņojumus konkrētiem klientiem, balstoties uz informāciju no iekšējām datu bāzēm un papildus avotiem. Tāpēc, ka visi uzņēmumi ir vienlaikus pārdevēji un pircēji, tie saņem būtisku ekonomiju, izmantojot Internetu konkurentu cenu salīdzinājumam un materiālu pirkšanai caur online aukcioniem vai piedāvājot personiskos nosacījumus. Beidzot uzņēmumi var būtiski uzlabot loģistiku un samazināt izdevumus, kā arī paaugstināt precizitāti un apkalpošanas kvalitāti ar informācijas apmaiņas palīdzību online režīmā, pasūtījumu izvietošanu, operāciju veikšanu, maksājumu īstenošanu starp uzdevumiem, to partneriem biznesā un klientiem.
Ja Rūpnieciskās revolūcijas ēra tika raksturota kā masu ražošana un masu patēriņš, ar pārpildītiem ar precēm veikaliem, vispusīgu reklāmu un nenoturīgām atlaidēm, tad Informāciju ēra piedāvā precīzākus ražošanas līmeņus, vairāk mērķētu komunikāciju un vairāk balansētu cenu politiku. Šajā darbā autors aplūkos kā mainās mārketings visu šo jauno faktoru ietekmē.
Vispirms mārketings ļauj identificēt un apmierināt cilvēciskās un sociālās vajadzības. Viens no īsākajiem mārketinga jēdzieniem skan tā: „Mārketings- ir uzņēmumam peļņu nesošs citu cilvēku prasību apmierinājums.” Neatkarīgi no tā, kāds uzņēmums īsteno mārketinga pasākumus- uzņēmums Pivcter&Gamble, kurš atsaucās uz cilvēku vēlmi būt ar skaistu smaidu, izveidojot balinošas strīpas zobiem «CrestWhitestrips»; vai Monster.com, kura radīja online rezumē bāzi, lai atvieglotu pretendentiem vakancēm un darba devējiem viena otra meklējumus; vai СагМах, kura radīja jaunu lietotu automašīnu tirdzniecības sistēmu, kad saskārās ar pircēju tieksmi būt pilnīgi pārliecinātiem līdzīgos pirkumos. Visi šie piemēri ilustrē uzņēmīgu cilvēku vēlmi pārveidot privātas vai sabiedriskas vajadzības peļņu nesošajās komerciālajās iespējās.2 Kaut gan ārēji stabilie uzņēmumi kā Sears, LeviStrauss, GeneralMotors, Kodak vai Xerox, kuri saskārās ar jaunām klientu iespējām un jauniem konkurentiem bija spiesti pārskatīt savus bizness modeļus. Uzņēmumiem ir uzmanīgi jāvēro savi klienti un konkurenti, nemitīgi pilnveidot savus piedāvājumus, rūpīgi noteikt mērķa tirgus un veidot preču piedāvājumus, nemainīgi stāvēt uz ilgtermiņa klientu, akcionāru, darbinieku, piegādātāju un partneru pēc izplatīšanas kanāliem apmierināšanas pozīcijām.

Комментариев нет:

Отправить комментарий