Uzņēmēji, kas ir šīs nozares galvenie dalībnieki, vēl īsti
nav izpratuši, kādu labumu uzņēmumam spēj sniegt interneta mārketings. Līdz ar
to autors secina, ka paies vēl daudz gadu līdz Latvijā šī nozare būs augstā
līmenī, piemēram, kā tas ir Amerikā vai Rietumeiropā. Interneta mārketings nav
tikai reklāma internetā, bet tas ir vesels kopums, kur potenciāls ir milzīgs.
Lai šis mārketinga veids tiktu vairāk pielietots uzņēmējdarbībā, par to ir
jāstāsta publiski, piemēram, konferences un semināri.
Autors paredz, ka katru gadu aizvien vairāk būs uzņēmumu, kas
interesēsies par interneta mārketingu un sāks to pielietot savā uzņēmējdarbībā.
Mūsdienās lielākā daļa cilvēku savu laiku pavada tieši interneta vidē. Tāpēc,
ja uzņēmums grib piesaistīt potenciālos klientus, tad tā jau ir nepieciešamība
būt interneta vidē.
Autors arī cer, ka augstskolās tiks pasniegts priekšmets
„interneta mārketings”, tādējādi sekmējot jauno studentu zināšanas par šo
mārketinga veidu. Mūsdienās arī paši jaunieši nezina, kas tas ir par mārketinga
veidu, jo trūkst zināšanu par šo mārketinga veidu kā tādu. No parastā
mārketinga, šis mārketinga veida
atšķiras ar to, ka studenti paši var mācīties reālajā dzīvē, ka var pielietot
interneta mārketingu, ja grib pats sākt pelnīt, piemēram, ar partnermārketingu.
Tādējādi var iegūt praksi, nemaz nestrādājot algotu darbu. Vienīgais mīnuss
pagaidām ir tāds, ka nav pieejama literatūra par šo tēmu tieši latviešu valodā.
Tāpēc, lai apgūtu šo mārketinga veidu pašu spēkiem ir jālasa ārzemju literatūra
- gan grāmatas, gan citu rakstītus emurārus.
Ir
zināms, ka spēs izdzīvot tas, kurš spēs mainīties, adaptēties, meklēt citus
risinājumus. Tas ir attiecināms arī uz uzņēmējiem Latvijā, šajā gadījumā uz
tiem, kuri pielieto un pielietos interneta mārketingu un tie, kuri to nedarīs.
Sen ir zināms fakts, ka internets turpina piesaistīt aizvien vairāk lietotāju.
Ja uzņēmums atteiksies pievērst šim faktam uzmanību, tad var teikt, ka uzņēmums
ir parakstījis sev nāves spriedumu. Protams, tas nenotiks uzreiz, bet gan
pakāpeniski, līdz brīdim, kad uzņēmums pazaudēs visus savus klientus.
Katram
uzņēmumam ir nosprausti savi mērķi, uz ko tas tiecas pielietojot un veidojot dažādas stratēģijas. Tomēr visiem
uzņēmumiem ir viens mērķis, kas šos uzņēmums vieno, proti, gūt lielāku pelņu,
pie maksimāli mazākiem izdevumiem. Ar interneta mārketinga palīdzību šo mērķi
ir iespēja realizēt. Uzņēmumam ir svarīgi saprast, ka interneta mārketingu var
pielietot ne tikai produktu reklamēšanai, bet arī tirgus izpētei, cenu
veidošanas politikai, pārdošanai, kā arī citām aktivitātēm. Ja uzņēmumam ir
nosprausts mērķis, ko grib sasniegt, tad pielietojot kādu no interneta
mārketinga veidiem, šo mērķi var sasniegt. Ar interneta mārketingu uzņēmums var
būtiski samazināt tiešās un netiešās izmaksas. Kādā veidā? Kā piemēru autore
var minēt, grāmatu rakstīšanu un pārdošanu. Rakstnieks uzrakstot grāmatu, var
pārdot, to tiešsaistes vidē, tādējādi ietaupot uz grāmatas iespiešanas
izmaksām, jo zināms, ka internetā grāmatas vienu eksmemplaru var lejupielādēt
miljoniem reižu. Tādējādi grāmatas autoram nav jāmaksā par grāmatas iespiešanu,
pavairošanu, vietu grāmatnīcā utt. Līdz ar to pie minimālām izmaksām, var iegūt
lielākus pārdošanas apjomus un lielākus ienākumus.
Pielietojot
interneta mārketingu uzņēmums var iegūt arī atgriezenisko saiti no
potenciālajiem un esošajiem klientiem. Proti, ļaujot klientiem paust savu
viedokli par uzņēmumu un produktu, ko viņi pārdod. Piemēram, komunicējot ar
esošajiem un potenciālajiem klientiem sociālajos tīklos, tādējādi, uzņēmuma ir
reālas atsauksmes, kas uzņēmumam būt jāņem vērā.
Autore
uzskata, ka spēs pastāvēt tikai tie uzņēmumi, kuri savā komercdarbībā izmantos
kādu no interneta mārketinga veidiem. Mūsdienu pasaulē, kad laiks ir ļoti liela
vērtībā, potenciālais klients nevēlas lieki tērēt laiku, tāpēc, visu cenšas
izdarīt interneta vidē. Internetā var pasūtīt gan ēdienu, gan maksāt rēķinus, gan skatīties televīziju,
kā arī darīt daudz ko citu. Pēc autores domām, ja uzņēmums nav atrodams
interneta vidē, tad potenciālais klients ir zaudēts.
Interneta
mārketings Latvijā pamazām sāk attīstīties un uzņēmumi ir sākuši apzināties,
kāds potenciāls ir šim mārketinga veidam. Šobrīd interneta mārketinga
speciālisti ir tikai tie, kas šo nozari ir sākuši pētīt pašu spēkiem, proti,
interneta mārketings bija kā hobijs, ar kuru piedevām varēja labi nopelnīt.
Protams, par interneta speciālistu var kļūt jebkurš, kas to vēlas, jo
informācija ir pieejama plašajā internetā, tikai šī informācija 90% gadījumu ir
pieejama angļu valodā.
Autors
cer, ka pēc vairākiem gadiem, būs arī atsevišķs kurss augstskolās, kurās tiks
mācīts interneta mārketinga pamats un tā veidi, kā arī literatūra būs pieejama
latviešu valodā. Viennozīmīgi, interneta mārketinga izmantošana uzņēmuma
komercdarbībā ir liels solis, uzņēmuma attīstībā, tirgus iekarošanā, jaunu
pircēju piesaistīšana, un pats svarīgākais preču pārdošanā. Tie uzņēmumi, kas
sāks pielietot interneta mārketingu savā uzņēmējdarbībā būs lielāki ieguvēji,
nekā tie, kas šo mārketinga veidu sāks pielietot vēlāk.
Lai
interneta mārketings kļūtu par neatņemamu uzņēmuma sastāvdaļu, ir jārīko arī
apmācības un semināri par šo tēmu. Ar katru gadu Latvijā aizvien vairāk tiek
rīkoti bezmaksas un maksas semināri, lai mācītu cilvēkus par interneta
mārketinga nozīmīgumu un kādos gadījumos pielietot kādu no mārketinga veidiem.
Pasaulē tiek rīkoti semināri, kurus vada
šīs nozares gudrākie un nozīmīgākie cilvēki. Šos seminārus parasti rīko šis
nozares profesionāli, kas ar interneta mārketingu nodarbojas jau vairākus
gadus. No šiem profesionāļiem daudz ko var mācīties, uzzināt un saprast kādas būs tendences, kas
ir mainījies šajā nozarē, kā arī, kur šī nozare vispār virzās. Autors uzskata,
ka liels pluss šai nozarei ir tāds, ka to var apgūt jebkurš, nav nepieciešamas
īpašas priekšzināšanas vai kāda noteikta kvalifikācija. Līdz ar to, atšķirībā
no tradicionālā mārketinga, kur pieredzi var iegūt tikai strādājot kāda
uzņēmumā, interneta mārketingu var pagūt sēžot mājas un lasot attiecīgo literatūru. Piemēram,
partnermārketingu, var apgūt un pielietot praksē ikviens, kas grib iegūt
papildu finanšu līdzekļus. Protams, tas nav vienas dienas jautājums, bet
apmēram, lasot literatūru un mēģinot šo mārketinga veidu praksē, rezultātus var
jau iegūt divu mēnešu laikā. Tā pat ir ar sociālo mārketingu. Gandrīz ikvienam
Latvijas iedzīvotājam ir savs twitter konts, līdz ar to apgūt sociālo
mārketingu var praktiski strādājot ar savu twitter kontu. Piemēram ir uzstādīts
mērķis, ka mēneša laikā, lietotājam būs 100 sekotāju, pēc trīs mēnešiem jau 400
utt. Ir nepieciešama tikai vēlme apgūt šo mārketinga veidu. Tas ir pa spēkam
ikvienam.
Комментариев нет:
Отправить комментарий