INTERNET MĀRKETINGA NĀKOTNE LATVIJĀ


Uzņēmēji, kas ir šīs nozares galvenie dalībnieki, vēl īsti nav izpratuši, kādu labumu uzņēmumam spēj sniegt interneta mārketings. Līdz ar to autors secina, ka paies vēl daudz gadu līdz Latvijā šī nozare būs augstā līmenī, piemēram, kā tas ir Amerikā vai Rietumeiropā. Interneta mārketings nav tikai reklāma internetā, bet tas ir vesels kopums, kur potenciāls ir milzīgs. Lai šis mārketinga veids tiktu vairāk pielietots uzņēmējdarbībā, par to ir jāstāsta publiski, piemēram, konferences un semināri.
Autors paredz, ka katru gadu aizvien vairāk būs uzņēmumu, kas interesēsies par interneta mārketingu un sāks to pielietot savā uzņēmējdarbībā. Mūsdienās lielākā daļa cilvēku savu laiku pavada tieši interneta vidē. Tāpēc, ja uzņēmums grib piesaistīt potenciālos klientus, tad tā jau ir nepieciešamība būt interneta vidē.
Autors arī cer, ka augstskolās tiks pasniegts priekšmets „interneta mārketings”, tādējādi sekmējot jauno studentu zināšanas par šo mārketinga veidu. Mūsdienās arī paši jaunieši nezina, kas tas ir par mārketinga veidu, jo trūkst zināšanu par šo mārketinga veidu kā tādu. No parastā mārketinga, šis  mārketinga veida atšķiras ar to, ka studenti paši var mācīties reālajā dzīvē, ka var pielietot interneta mārketingu, ja grib pats sākt pelnīt, piemēram, ar partnermārketingu. Tādējādi var iegūt praksi, nemaz nestrādājot algotu darbu. Vienīgais mīnuss pagaidām ir tāds, ka nav pieejama literatūra par šo tēmu tieši latviešu valodā. Tāpēc, lai apgūtu šo mārketinga veidu pašu spēkiem ir jālasa ārzemju literatūra - gan grāmatas, gan citu rakstītus emurārus.
Ir zināms, ka spēs izdzīvot tas, kurš spēs mainīties, adaptēties, meklēt citus risinājumus. Tas ir attiecināms arī uz uzņēmējiem Latvijā, šajā gadījumā uz tiem, kuri pielieto un pielietos interneta mārketingu un tie, kuri to nedarīs. Sen ir zināms fakts, ka internets turpina piesaistīt aizvien vairāk lietotāju. Ja uzņēmums atteiksies pievērst šim faktam uzmanību, tad var teikt, ka uzņēmums ir parakstījis sev nāves spriedumu. Protams, tas nenotiks uzreiz, bet gan pakāpeniski, līdz brīdim, kad uzņēmums pazaudēs visus savus klientus.
Katram uzņēmumam ir nosprausti savi mērķi, uz ko tas tiecas pielietojot  un veidojot dažādas stratēģijas. Tomēr visiem uzņēmumiem ir viens mērķis, kas šos uzņēmums vieno, proti, gūt lielāku pelņu, pie maksimāli mazākiem izdevumiem. Ar interneta mārketinga palīdzību šo mērķi ir iespēja realizēt. Uzņēmumam ir svarīgi saprast, ka interneta mārketingu var pielietot ne tikai produktu reklamēšanai, bet arī tirgus izpētei, cenu veidošanas politikai, pārdošanai, kā arī citām aktivitātēm. Ja uzņēmumam ir nosprausts mērķis, ko grib sasniegt, tad pielietojot kādu no interneta mārketinga veidiem, šo mērķi var sasniegt. Ar interneta mārketingu uzņēmums var būtiski samazināt tiešās un netiešās izmaksas. Kādā veidā? Kā piemēru autore var minēt, grāmatu rakstīšanu un pārdošanu. Rakstnieks uzrakstot grāmatu, var pārdot, to tiešsaistes vidē, tādējādi ietaupot uz grāmatas iespiešanas izmaksām, jo zināms, ka internetā grāmatas vienu eksmemplaru var lejupielādēt miljoniem reižu. Tādējādi grāmatas autoram nav jāmaksā par grāmatas iespiešanu, pavairošanu, vietu grāmatnīcā utt. Līdz ar to pie minimālām izmaksām, var iegūt lielākus pārdošanas apjomus un lielākus ienākumus.
Pielietojot interneta mārketingu uzņēmums var iegūt arī atgriezenisko saiti no potenciālajiem un esošajiem klientiem. Proti, ļaujot klientiem paust savu viedokli par uzņēmumu un produktu, ko viņi pārdod. Piemēram, komunicējot ar esošajiem un potenciālajiem klientiem sociālajos tīklos, tādējādi, uzņēmuma ir reālas atsauksmes, kas uzņēmumam būt jāņem vērā.
Autore uzskata, ka spēs pastāvēt tikai tie uzņēmumi, kuri savā komercdarbībā izmantos kādu no interneta mārketinga veidiem. Mūsdienu pasaulē, kad laiks ir ļoti liela vērtībā, potenciālais klients nevēlas lieki tērēt laiku, tāpēc, visu cenšas izdarīt interneta vidē. Internetā var pasūtīt gan ēdienu,  gan maksāt rēķinus, gan skatīties televīziju, kā arī darīt daudz ko citu. Pēc autores domām, ja uzņēmums nav atrodams interneta vidē, tad potenciālais klients ir zaudēts.

Interneta mārketings Latvijā pamazām sāk attīstīties un uzņēmumi ir sākuši apzināties, kāds potenciāls ir šim mārketinga veidam. Šobrīd interneta mārketinga speciālisti ir tikai tie, kas šo nozari ir sākuši pētīt pašu spēkiem, proti, interneta mārketings bija kā hobijs, ar kuru piedevām varēja labi nopelnīt. Protams, par interneta speciālistu var kļūt jebkurš, kas to vēlas, jo informācija ir pieejama plašajā internetā, tikai šī informācija 90% gadījumu ir pieejama angļu valodā.
Autors cer, ka pēc vairākiem gadiem, būs arī atsevišķs kurss augstskolās, kurās tiks mācīts interneta mārketinga pamats un tā veidi, kā arī literatūra būs pieejama latviešu valodā. Viennozīmīgi, interneta mārketinga izmantošana uzņēmuma komercdarbībā ir liels solis, uzņēmuma attīstībā, tirgus iekarošanā, jaunu pircēju piesaistīšana, un pats svarīgākais preču pārdošanā. Tie uzņēmumi, kas sāks pielietot interneta mārketingu savā uzņēmējdarbībā būs lielāki ieguvēji, nekā tie, kas šo mārketinga veidu sāks pielietot vēlāk.

Lai interneta mārketings kļūtu par neatņemamu uzņēmuma sastāvdaļu, ir jārīko arī apmācības un semināri par šo tēmu. Ar katru gadu Latvijā aizvien vairāk tiek rīkoti bezmaksas un maksas semināri, lai mācītu cilvēkus par interneta mārketinga nozīmīgumu un kādos gadījumos pielietot kādu no mārketinga veidiem. Pasaulē tiek rīkoti semināri, kurus  vada šīs nozares gudrākie un nozīmīgākie cilvēki. Šos seminārus parasti rīko šis nozares profesionāli, kas ar interneta mārketingu nodarbojas jau vairākus gadus. No šiem profesionāļiem daudz ko var mācīties,  uzzināt un saprast kādas būs tendences, kas ir mainījies šajā nozarē, kā arī, kur šī nozare vispār virzās. Autors uzskata, ka liels pluss šai nozarei ir tāds, ka to var apgūt jebkurš, nav nepieciešamas īpašas priekšzināšanas vai kāda noteikta kvalifikācija. Līdz ar to, atšķirībā no tradicionālā mārketinga, kur pieredzi var iegūt tikai strādājot kāda uzņēmumā, interneta mārketingu var pagūt sēžot mājas  un lasot attiecīgo literatūru. Piemēram, partnermārketingu, var apgūt un pielietot praksē ikviens, kas grib iegūt papildu finanšu līdzekļus. Protams, tas nav vienas dienas jautājums, bet apmēram, lasot literatūru un mēģinot šo mārketinga veidu praksē, rezultātus var jau iegūt divu mēnešu laikā. Tā pat ir ar sociālo mārketingu. Gandrīz ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir savs twitter konts, līdz ar to apgūt sociālo mārketingu var praktiski strādājot ar savu twitter kontu. Piemēram ir uzstādīts mērķis, ka mēneša laikā, lietotājam būs 100 sekotāju, pēc trīs mēnešiem jau 400 utt. Ir nepieciešama tikai vēlme apgūt šo mārketinga veidu. Tas ir pa spēkam ikvienam.

Комментариев нет:

Отправить комментарий