Mārketinga mērķis –
piesaistīt jaunus klientus, piedāvāt viņiem augstāko patērēšanas vērtību un
saglabāt vecos klientus, pastāvīgi apmierinot to mainīgās vajadzības.
Mārketinga pamata
uzdevums- saprast katra tirgus nepieciešamības un vajadzības un izvēlēties tās
no tiem, kuras uzņēmums var apkalpot vis labāk. Tas ļaus uzņēmumam ražot
lielākas kvalitātes preces un ar to pašu palielināt tirdzniecības apjomus un
paaugstināt savus ienākumus ar labāku mērķa pircēju vajadzību apmierināšanu.
Mārketings sākas vēl
ilgi pirms tam, kad uzņēmumam parādās gatavs produkts. Mārketings sākas ar to,
ka menedžeri nosaka cilvēku vajadzības, izskaitļo to intensivitāti un apjomu,
nosaka uzņēmuma iespējas to apmierināšanā. Marketologi turpina strādāt pie
preces visā tās dzīves cikla garumā. Tie mēģina atrast jaunus patērētājus un
noturēt jau eksistējošos, uzlabojot preces patērēšanas īpašības un izmantojot
šim mērķim tirdzniecības atskaites un atpakaļejošo saikni. Ja mārketinga
speciālists labi ir pastrādājis- pareizi sapratis klienta vajadzības, radīja
preci, kura atbilst pircēju prasībām, nozīmējis saprātīgu cenu, pareizi
izplatījis preci un veicis reklāmas kampaņu, tad pārdod šādu preci būs ļoti
viegli.
1.1.
Mārketinga
principi
Mūsdienīgā
saimniecības praksē organizācijas savstarpējās attiecības ar tirgus subjektu
vairākumu ir jābūvē uz mārketinga principiem.
Mārketinga pamata
principi:
1.
Zinātniski
praktiskie tirgus pētījumi un uzņēmuma ražošanas noieti vajadzību.
2.
Segmentācija.
Tās jēga iekļaujas tajā, ka uzņēmums nosaka sev visvairāk pieejamo tirgus
segmentu (viendabīgu patērētāju grupu), kuras attiecībā arī tiks veikti tirgus
pētījumu un preces virzīšana.
3.
Elastīga
ražošanas un noieta reaģēšana paredz ātras izmaiņas atkarībā no tirgus
mainīgajām prasībām, pieprasījuma un piedāvājuma elastības.
4.
Inovācija
paredz preces pilnveidošanos un atjaunošanu, jaunu tehnoloģiju izstrādi, jaunu
darba ar patērētāju metožu ieviešanu, iziešanu jaunajos tirgos, reklāmas
atjaunošanu, jaunus preces kustības kanālus, jaunas noieta metodes.
5.
Plānošana
pieņem ražošanas noieta programmu būvēšanu, kuras pamatotas uz tirgus
pētījumiem un konjunktīvām prognozēm.
Tādā veidā, mārketingu
seko aplūkot kā ekonomisku, sociālu, pārvaldes un tehnoloģiskus procesus, kuri
bāzēti uz sekojošiem principiem:
1.
Pastāvīga
tirgus stāvokļa un dinamikas izpēte;
2.
Adaptācija
pie tirgus apstākļiem ar gala patērētāju prasību un iespēju ņemšanu vērā;
3.
Aktīva
tirgus veidošana nepieciešamajos organizācijai virzienos.
Organizācijas
uzvedības pārvaldei uz mārketinga principu pamata ir jānodrošina darbs
dinamiskā, pastāvīgā (apļa veida) režīmā, kurš nodrošina elastību un
adaptivitāti organizācijai pie tirgus vides izmaiņu turbulentuma.
Organizācijas
uzvedības pārvaldes mērķis uz mārketinga principu pamata- noteikt organizācijas
darbības perspektīvākos virzienus tirgū, kuri nodrošina organizācijas
konkurences priekšrocības ar minimāliem resursu izdevumiem.
1.2.
Mārketing
pamata uzdevumi
1.
Reālo un
potenciālo patērētāju, uzņēmuma produkcijas nozarēs, kuras interesē uzņēmumu
vajadzību izpēte, analīze un novērtējums.
2.
Mārketinga
jaunu preču un uzņēmuma pakalpojumu izstrādes nodrošinājumus.
3.
Tirgu
analīze, novērtējums un stāvokļa un attīstības prognozēšana, uz kuriem operē
vai operēs uzņēmums, ieskaitot konkurentu darbības izpēti.
4.
Uzņēmuma
sortimenta politikas veidošana.
5.
Uzņēmuma
cenu politikas izstrāde.
6.
Dalība
stratēģijas un uzņēmuma tirgus uzvedības taktikas veidošanā, ieskaitot cenu
politikas izstrādi.
7.
Uzņēmuma
produkcijas un pakalpojumu noiets
8.
Mārketinga
komunikācijas.
9.
Servisa apkalpošana.
1.3.
Mārketinga
funkcijas un veidi
Galvenās mārketinga
funkcijas:
1.
Plānošana;
2.
Organizēšana;
3.
Koordinēšana;
4.
Motivēšana;
5.
Kontrole.
Papildus funkcijas,
kuras piemīt tikai mārketingam:
1.
Kompleksa
tirgus izpēte (detalizēta izpēte);
2.
Uzņēmuma
ražošanas un noietu iespēju analīzes;
3.
Mārketinga
stratēģijas un programmas izstrāde;
4.
Preču
politikas īstenošana;
5.
Cenu
politikas īstenošana;
6.
Noieta
politikas īstenošana;
7.
Komunikāciju
politika;
8.
Mārketinga
darbības organizēšana;
9.
Mārketinga
darbības kontrole.
Комментариев нет:
Отправить комментарий