MĀRKETINGA MĒRĶIS

Mārketinga mērķis – piesaistīt jaunus klientus, piedāvāt viņiem augstāko patērēšanas vērtību un saglabāt vecos klientus, pastāvīgi apmierinot to mainīgās vajadzības.
Mārketinga pamata uzdevums- saprast katra tirgus nepieciešamības un vajadzības un izvēlēties tās no tiem, kuras uzņēmums var apkalpot vis labāk. Tas ļaus uzņēmumam ražot lielākas kvalitātes preces un ar to pašu palielināt tirdzniecības apjomus un paaugstināt savus ienākumus ar labāku mērķa pircēju vajadzību apmierināšanu.
Mārketings sākas vēl ilgi pirms tam, kad uzņēmumam parādās gatavs produkts. Mārketings sākas ar to, ka menedžeri nosaka cilvēku vajadzības, izskaitļo to intensivitāti un apjomu, nosaka uzņēmuma iespējas to apmierināšanā. Marketologi turpina strādāt pie preces visā tās dzīves cikla garumā. Tie mēģina atrast jaunus patērētājus un noturēt jau eksistējošos, uzlabojot preces patērēšanas īpašības un izmantojot šim mērķim tirdzniecības atskaites un atpakaļejošo saikni. Ja mārketinga speciālists labi ir pastrādājis- pareizi sapratis klienta vajadzības, radīja preci, kura atbilst pircēju prasībām, nozīmējis saprātīgu cenu, pareizi izplatījis preci un veicis reklāmas kampaņu, tad pārdod šādu preci būs ļoti viegli.

1.1.       Mārketinga principi

Mūsdienīgā saimniecības praksē organizācijas savstarpējās attiecības ar tirgus subjektu vairākumu ir jābūvē uz mārketinga principiem.
Mārketinga pamata principi:
1.                  Zinātniski praktiskie tirgus pētījumi un uzņēmuma ražošanas noieti vajadzību.
2.                  Segmentācija. Tās jēga iekļaujas tajā, ka uzņēmums nosaka sev visvairāk pieejamo tirgus segmentu (viendabīgu patērētāju grupu), kuras attiecībā arī tiks veikti tirgus pētījumu un preces virzīšana.
3.                  Elastīga ražošanas un noieta reaģēšana paredz ātras izmaiņas atkarībā no tirgus mainīgajām prasībām, pieprasījuma un piedāvājuma elastības.
4.                  Inovācija paredz preces pilnveidošanos un atjaunošanu, jaunu tehnoloģiju izstrādi, jaunu darba ar patērētāju metožu ieviešanu, iziešanu jaunajos tirgos, reklāmas atjaunošanu, jaunus preces kustības kanālus, jaunas noieta metodes.
5.                  Plānošana pieņem ražošanas noieta programmu būvēšanu, kuras pamatotas uz tirgus pētījumiem un konjunktīvām prognozēm.
Tādā veidā, mārketingu seko aplūkot kā ekonomisku, sociālu, pārvaldes un tehnoloģiskus procesus, kuri bāzēti uz sekojošiem principiem:
1.                  Pastāvīga tirgus stāvokļa un dinamikas izpēte;
2.                  Adaptācija pie tirgus apstākļiem ar gala patērētāju prasību un iespēju ņemšanu vērā;
3.                  Aktīva tirgus veidošana nepieciešamajos organizācijai virzienos.
Organizācijas uzvedības pārvaldei uz mārketinga principu pamata ir jānodrošina darbs dinamiskā, pastāvīgā (apļa veida) režīmā, kurš nodrošina elastību un adaptivitāti organizācijai pie tirgus vides izmaiņu turbulentuma.
Organizācijas uzvedības pārvaldes mērķis uz mārketinga principu pamata- noteikt organizācijas darbības perspektīvākos virzienus tirgū, kuri nodrošina organizācijas konkurences priekšrocības ar minimāliem resursu izdevumiem.

1.2.       Mārketing pamata uzdevumi

1.                  Reālo un potenciālo patērētāju, uzņēmuma produkcijas nozarēs, kuras interesē uzņēmumu vajadzību izpēte, analīze un novērtējums.
2.                  Mārketinga jaunu preču un uzņēmuma pakalpojumu izstrādes nodrošinājumus.
3.                  Tirgu analīze, novērtējums un stāvokļa un attīstības prognozēšana, uz kuriem operē vai operēs uzņēmums, ieskaitot konkurentu darbības izpēti.
4.                  Uzņēmuma sortimenta politikas veidošana.
5.                  Uzņēmuma cenu politikas izstrāde.
6.                  Dalība stratēģijas un uzņēmuma tirgus uzvedības taktikas veidošanā, ieskaitot cenu politikas izstrādi.
7.                  Uzņēmuma produkcijas un pakalpojumu noiets
8.                  Mārketinga komunikācijas.
9.                  Servisa apkalpošana.

1.3.       Mārketinga funkcijas un veidi

Galvenās mārketinga funkcijas:
1.                  Plānošana;
2.                  Organizēšana;
3.                  Koordinēšana;
4.                  Motivēšana;
5.                  Kontrole.
Papildus funkcijas, kuras piemīt tikai mārketingam:
1.                  Kompleksa tirgus izpēte (detalizēta izpēte);
2.                  Uzņēmuma ražošanas un noietu iespēju analīzes;
3.                  Mārketinga stratēģijas un programmas izstrāde;
4.                  Preču politikas īstenošana;
5.                  Cenu politikas īstenošana;
6.                  Noieta politikas īstenošana;
7.                  Komunikāciju politika;
8.                  Mārketinga darbības organizēšana;

9.                  Mārketinga darbības kontrole.

Комментариев нет:

Отправить комментарий