Tirgu jēdziens, noved
pie mārketinga pilnai definēšanai. Mārketings nozīmē tirgus pārvaldi ar mērķi
īstenot apmaiņu cilvēka vajadzību un prasību apmierināšanai. Atgriežoties pie
mārketinga definēšanas kā procesa, kura laikā atsevišķie cilvēki un cilvēku
grupas saņem nepieciešamo un vēlamo ar preču un patērēšanas vērtību un to
apmaiņu vienam ar otru.
Apmaiņas procesi
nenotiek paši par sevi. Pārdevējiem ir jāmeklē pircējs, jānosaka to vajadzības,
jārada kvalitatīvas preces un pakalpojumi, jāvirza, jāglabā un jāpiegādā tās.
Preču izstrāde, tirgus analīze, komunikācijas, sadalīšana, cenu noteikšana un
apkalpošana- pamata mārketinga darbības veidi. Daudzi pierada uzskatīt, ka ar
mārketingu nodarbojas galvenokārt tikai tirgojošā puse, bet arī pircēji,
izrādās, piedalās šajā procesā- kad meklē jaunas preces pa pieņemamām precēm.
Iepirkumu aģenti arī piedalās mārketingā, nodarbojoties ar pārdevēju
meklējumiem, ar kuriem var veikt izdevīgus darījumus. Pārdevēja tirgus paredz, ka
pārdevējam ir vairāk varas, bet pircējs ir vairāk aktīvs tirgus dalībnieks.
Pircēja tirgū pircēja rīcībā ir vairāk varas, bet pārdevējam ir jābūt aktīvam
tirgus dalībniekam.
Standarta situācijā mārketings paredz tirgus
gala patērētāju apkalpošanu konkurences esamības apstākļos. Uzņēmums un tā
konkurenti nosūta ražojamo ar tiem produkciju un informāciju par to gala
patērētājiem- pa tiešo vai caur mārketinga starpposmiem (starpniekiem). Uz
visām iesaistītajām personām šajā sistēmā tiek rada ietekmi vieni un tie paši
apkārtējās vides faktori (demogrāfiskie, ekonomiskie, ekoloģiskie, zinātniski
tehniskie, politiski tiesiskie, sociāli kulturālie). Katra mārketinga sistēmas
sastāvdaļa ienes savu ieguldījumu patērēšanas vērtības radīšanā. Tādā veidā,
uzņēmuma panākums ir atkarīgs ne tikai no tā paša darbībām, bet arī no tā cik
labi gala patērētāja vajadzības tiek apmierinātas ar ķēdes visiem posmiem.
Комментариев нет:
Отправить комментарий