MŪSDIENU MĀRKETINGS

Tirgu jēdziens, noved pie mārketinga pilnai definēšanai. Mārketings nozīmē tirgus pārvaldi ar mērķi īstenot apmaiņu cilvēka vajadzību un prasību apmierināšanai. Atgriežoties pie mārketinga definēšanas kā procesa, kura laikā atsevišķie cilvēki un cilvēku grupas saņem nepieciešamo un vēlamo ar preču un patērēšanas vērtību un to apmaiņu vienam ar otru.
Apmaiņas procesi nenotiek paši par sevi. Pārdevējiem ir jāmeklē pircējs, jānosaka to vajadzības, jārada kvalitatīvas preces un pakalpojumi, jāvirza, jāglabā un jāpiegādā tās. Preču izstrāde, tirgus analīze, komunikācijas, sadalīšana, cenu noteikšana un apkalpošana- pamata mārketinga darbības veidi. Daudzi pierada uzskatīt, ka ar mārketingu nodarbojas galvenokārt tikai tirgojošā puse, bet arī pircēji, izrādās, piedalās šajā procesā- kad meklē jaunas preces pa pieņemamām precēm. Iepirkumu aģenti arī piedalās mārketingā, nodarbojoties ar pārdevēju meklējumiem, ar kuriem var veikt izdevīgus darījumus. Pārdevēja tirgus paredz, ka pārdevējam ir vairāk varas, bet pircējs ir vairāk aktīvs tirgus dalībnieks. Pircēja tirgū pircēja rīcībā ir vairāk varas, bet pārdevējam ir jābūt aktīvam tirgus dalībniekam.
Standarta situācijā mārketings paredz tirgus gala patērētāju apkalpošanu konkurences esamības apstākļos. Uzņēmums un tā konkurenti nosūta ražojamo ar tiem produkciju un informāciju par to gala patērētājiem- pa tiešo vai caur mārketinga starpposmiem (starpniekiem). Uz visām iesaistītajām personām šajā sistēmā tiek rada ietekmi vieni un tie paši apkārtējās vides faktori (demogrāfiskie, ekonomiskie, ekoloģiskie, zinātniski tehniskie, politiski tiesiskie, sociāli kulturālie). Katra mārketinga sistēmas sastāvdaļa ienes savu ieguldījumu patērēšanas vērtības radīšanā. Tādā veidā, uzņēmuma panākums ir atkarīgs ne tikai no tā paša darbībām, bet arī no tā cik labi gala patērētāja vajadzības tiek apmierinātas ar ķēdes visiem posmiem. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий