MĀRKETINGA FILOZOFIJA

Mārketinga filozofija pieprasa, lai uzņēmējdarbība koncentrētos apkārt patērētājam. Tas nozīmē to, ka ir jāražo un jāpiegādā tirgū preces, kuras tiks beigu beigās nopirktas, uz kurām noteikti atradīsies pieprasījums.
Tikai tad, kad tirgus atzīs doto produkciju, tas ir uzņēmuma darbības efektivitātes rādītājs un vairāk veiksmīgiem atalgojums katram dalībniekam, tā darba kolektīvam.
Mārketinga eksistēšanas pamats ir pastāvīga pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbība, kura ir  mērķēta uz nepārtrauktu apmierināšanas un atsevišķu cilvēku vai to grupu vēlmju un vajadzību reproducēšanai.
Attiecīgi par mārketinga pamatu ir vienīga un savstarpēji papildinoša pieeja. No vienas puses- sīka un vispusīga tirgus, vajadzību un pieprasījuma, gaumju izpēte un ražošanas orientācija šim prasībām, ražojamās produkcijas adrese; no otras- aktīva iedarbība uz eksistējošo pieprasījumu un tirgu, uz pircēju priekšrocību un vajadzību veidošanu.
Mārketings tiek piemērots neatkarīgi no tirgus attiecību līmeņa, jo tas uzstājas kā reāla sistēma. Šī sistēma saista iekšējo un ārējo  uzņēmuma darbību, kā arī koordinē visu subjektu mijiedarbību, kuri ienāk precu un pakalpojumu ražošanas un noieta sistēmā.
Pie pamata mārketinga darbības veidiem attiecas:
1.                  Pētījumi (patērētāja, preces, tirgus);
2.                  Zinātniski pētnieciskie, pieredzes konstruktoru un tehnoloģiskie darbi (koordinētas ar mārketinga darbību);
3.                  Plānošana;
4.                  Cenu politika;
5.                  Iepakojums;
6.                  Mārketinga komunikāciju komplekss (reklāma MSL, PR (public relations), seilpromocija, direkt mārketings);
7.                  Noietu darbība (darbs ar preci vedoša tīkla štatiem, treningi, kontrole, speciālo tirdzniecības sistēmu organizācija, pasākumi tirdzniecības uz vietām optimizācija u.t.t.);
8.                  Preces sadalīšanas pa noieta punktiem sistēmas izstrāde;
9.                  Starptautiskas operācijas;
10.              Pēc tirdzniecības apkalpošana.

Комментариев нет:

Отправить комментарий