Mārketinga filozofija pieprasa, lai
uzņēmējdarbība koncentrētos apkārt patērētājam. Tas nozīmē to, ka ir jāražo un
jāpiegādā tirgū preces, kuras tiks beigu beigās nopirktas, uz kurām noteikti
atradīsies pieprasījums.
Tikai tad, kad tirgus atzīs doto produkciju,
tas ir uzņēmuma darbības efektivitātes rādītājs un vairāk veiksmīgiem
atalgojums katram dalībniekam, tā darba kolektīvam.
Mārketinga eksistēšanas pamats ir pastāvīga
pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbība, kura ir mērķēta uz nepārtrauktu apmierināšanas un
atsevišķu cilvēku vai to grupu vēlmju un vajadzību reproducēšanai.
Attiecīgi par
mārketinga pamatu ir vienīga un savstarpēji papildinoša pieeja. No vienas
puses- sīka un vispusīga tirgus, vajadzību un pieprasījuma, gaumju izpēte un
ražošanas orientācija šim prasībām, ražojamās produkcijas adrese; no otras-
aktīva iedarbība uz eksistējošo pieprasījumu un tirgu, uz pircēju priekšrocību
un vajadzību veidošanu.
Mārketings tiek
piemērots neatkarīgi no tirgus attiecību līmeņa, jo tas uzstājas kā reāla
sistēma. Šī sistēma saista iekšējo un ārējo
uzņēmuma darbību, kā arī koordinē visu subjektu mijiedarbību, kuri ienāk
precu un pakalpojumu ražošanas un noieta sistēmā.
Pie pamata mārketinga
darbības veidiem attiecas:
1.
Pētījumi
(patērētāja, preces, tirgus);
2.
Zinātniski
pētnieciskie, pieredzes konstruktoru un tehnoloģiskie darbi (koordinētas ar
mārketinga darbību);
3.
Plānošana;
4.
Cenu
politika;
5.
Iepakojums;
6.
Mārketinga
komunikāciju komplekss (reklāma MSL, PR (public relations), seilpromocija,
direkt mārketings);
7.
Noietu
darbība (darbs ar preci vedoša tīkla štatiem, treningi, kontrole, speciālo
tirdzniecības sistēmu organizācija, pasākumi tirdzniecības uz vietām
optimizācija u.t.t.);
8.
Preces
sadalīšanas pa noieta punktiem sistēmas izstrāde;
9.
Starptautiskas
operācijas;
10.
Pēc
tirdzniecības apkalpošana.
Комментариев нет:
Отправить комментарий