Visi uzņēmumi vēlas
sasniegt panākumus. Uzņēmuma uzplaukumam ir nozīme daudziem faktoriem: pareizi
izvēlētā stratēģija, uzticīgie uzņēmumam darbinieki, labi izstrādāta
informēšanas sistēma, precīza mārketinga programmas izpilde. Kaut gan šodien
dienas veiksmīgie uzņēmumi visos līmeņos ir apveltīti ar vienu kopīgu iezīmi-
tie ir maksimāli orientēti uz patērētāju un visu savu darbu būvē uz mārketinga
pamata. Visi šie uzņēmumi ir veltījuši sevi vienam mērķim: patērētāja
vajadzību izpratnei un apmierināšanai uz
precīzi noteiktiem mērķa tirgiem. Tie mudina katru sava uzņēmuma darbinieku
radīt visaugstāko patērēšanas vērtību, nodrošinot pilnu klientu vajadzību
apmierināšanu. Tie zina, ka tikai tāda pieeja ļaus saņemt vēlamo tirgus daļu un
peļņu.
Un tomēr tikai
mārketinga nodaļas vairāk nekā citas struktūrvienības ir norūpējušies par
patērētājiem. Patērēšanas vērtības radīšana un klienta apmierināšana- lūk, visa
šodien dienas mārketinga teorijas un prakses jēga.
Daži uzskata, ka tikai
lielu uzņēmumu darbs, kuras darbojas ekonomiski attīstītajās valstīs ir
balstīts uz mārketingu. Patiesībā mārketings- svarīgākā jebkura uzņēmuma
panākuma sastāvdaļa, liela vai maza, komerciāla vai nekomerciālā, nacionālā vai
starptautiskā uzņēmumā Uzņēmējdarbības sektorā mārketings ir atradis savu
pielietojumu, vispirms uzņēmumos, kuri ražo fasētas patērēšanas preces,
patērēšanas preces ilgstošai izmantošanai, ražošanas nozīmes preces. Pēdējos
desmitu gados uzņēmumi, kuri darbojas apkalpošanas jomās, īpaši aviokompānijas,
apdrošināšanas un finanšu iestādes, tāpat sāka izmantot savā darbībā
mārketingu. Daži speciālisti, kuriem ir privātā prakse (juristi, grāmatveži,
ārsti, arhitekti u. tml.), tāpat ieinteresējušies ar mārketingu un sāka
enerģiski izmatot tā paņēmienus. Mārketings kļuva par neatņemamu daudzu
nekomerciālu organizāciju stratēģiju daļu, galvenokārt, koledžu, slimnīcu,
muzeju, filharmoniju un pat baznīcu.
Šodien mārketings
plaši tiek izmantots visās pasaules valstīs. Vairākums Ziemeļu un Dienvidu
Amerikas valstu, Rietumeiropas un Dienvidaustrumu Āzijas valstīm ir plaši
attīstītas mārketingu sistēmas. Pat Austrumeiropā un bijušajās padomju
republikās, kur pats vārds „mārketinga” vēl nesen skanēja nepierasti, būtiskas
politiskās un sociālās izmaiņas radīja nosacījumus mārketinga ieviešanai.
Ekonomiskie un politiskie darboņi lielākajā bijušo sociālistiskās nometnes
valstu daļā tiecas izpētīt visu kas attiecas mārketinga mūsdienīgo praksi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий