MĀRKETINGS KĀ TIRGUS VADĪBAS KONCEPCIJA

Visi uzņēmumi vēlas sasniegt panākumus. Uzņēmuma uzplaukumam ir nozīme daudziem faktoriem: pareizi izvēlētā stratēģija, uzticīgie uzņēmumam darbinieki, labi izstrādāta informēšanas sistēma, precīza mārketinga programmas izpilde. Kaut gan šodien dienas veiksmīgie uzņēmumi visos līmeņos ir apveltīti ar vienu kopīgu iezīmi- tie ir maksimāli orientēti uz patērētāju un visu savu darbu būvē uz mārketinga pamata. Visi šie uzņēmumi ir veltījuši sevi vienam mērķim: patērētāja vajadzību  izpratnei un apmierināšanai uz precīzi noteiktiem mērķa tirgiem. Tie mudina katru sava uzņēmuma darbinieku radīt visaugstāko patērēšanas vērtību, nodrošinot pilnu klientu vajadzību apmierināšanu. Tie zina, ka tikai tāda pieeja ļaus saņemt vēlamo tirgus daļu un peļņu.
Un tomēr tikai mārketinga nodaļas vairāk nekā citas struktūrvienības ir norūpējušies par patērētājiem. Patērēšanas vērtības radīšana un klienta apmierināšana- lūk, visa šodien dienas mārketinga teorijas un prakses jēga.
Daži uzskata, ka tikai lielu uzņēmumu darbs, kuras darbojas ekonomiski attīstītajās valstīs ir balstīts uz mārketingu. Patiesībā mārketings- svarīgākā jebkura uzņēmuma panākuma sastāvdaļa, liela vai maza, komerciāla vai nekomerciālā, nacionālā vai starptautiskā uzņēmumā Uzņēmējdarbības sektorā mārketings ir atradis savu pielietojumu, vispirms uzņēmumos, kuri ražo fasētas patērēšanas preces, patērēšanas preces ilgstošai izmantošanai, ražošanas nozīmes preces. Pēdējos desmitu gados uzņēmumi, kuri darbojas apkalpošanas jomās, īpaši aviokompānijas, apdrošināšanas un finanšu iestādes, tāpat sāka izmantot savā darbībā mārketingu. Daži speciālisti, kuriem ir privātā prakse (juristi, grāmatveži, ārsti, arhitekti u. tml.), tāpat ieinteresējušies ar mārketingu un sāka enerģiski izmatot tā paņēmienus. Mārketings kļuva par neatņemamu daudzu nekomerciālu organizāciju stratēģiju daļu, galvenokārt, koledžu, slimnīcu, muzeju, filharmoniju un pat baznīcu.

Šodien mārketings plaši tiek izmantots visās pasaules valstīs. Vairākums Ziemeļu un Dienvidu Amerikas valstu, Rietumeiropas un Dienvidaustrumu Āzijas valstīm ir plaši attīstītas mārketingu sistēmas. Pat Austrumeiropā un bijušajās padomju republikās, kur pats vārds „mārketinga” vēl nesen skanēja nepierasti, būtiskas politiskās un sociālās izmaiņas radīja nosacījumus mārketinga ieviešanai. Ekonomiskie un politiskie darboņi lielākajā bijušo sociālistiskās nometnes valstu daļā tiecas izpētīt visu kas attiecas mārketinga mūsdienīgo praksi.

Комментариев нет:

Отправить комментарий