INTERNETS - RĪKS MĀRKETINGA PIELIETOŠANĀ

Interneta mārketinga nozare Latvijā ir tikai attīstības sākuma posmā, salīdzinājumā arī citām valstīm. Pirmie, kas izjuta kāds ir spēks un potenciāls interneta mārketingam, bija entuziasti – pašnodarbinātie. Būtībā šie darboņi arī pamazām Latvijā sāka ieviest terminu interneta mārketings. Lasot ārzemju rakstus, ziņas, kā arī jaunāko informāciju par interneta mārketingu, sāka pašu spēkiem izmēģināt, tādus interneta mārketinga rīkus kā maksa par klikšķi reklāmas, mājas lapu meklētāju (SEO – angļu val.), partnermārketingu. Saprotot, ka šis ir veids kā samērā viegli var nopelnīt, sāka piedāvāt pakalpojumus. Balstoties uz informāciju, ko bija apguvuši pašmācību ceļā, lasot grāmatas, kā arī pētot ārzemju uzņēmumu pieredzi, sāka par to skaļi runāt, rakstīt un sniegt informāciju arī Latvijā. Šobrīd interneta mārketinga potenciālu ir sākuši izjust arī uzņēmēji. Tādējādi uzņēmumi sāk pielietot interneta mārketinga veidus arī savā uzņēmējdarbībā, proti, gan kā vadības elementu, gan kā preču pārdošanas kanālu. Salīdzinot interneta mārketinga attīstības pakāpi Latvijā, ar Ameriku vai Rietumeiropu, var secināt ka paies vēl daudzi gadi, kamēr šī nozare attīstīsies tik pat augstā līmenī kā šajās valstīs. Kāpēc tad interneta mārketings Lavtvijā nav tik plaši pielietots un attīstīts Latvijā?  To var skaidrot ar to, ka trūkst vēl zināšanu, resursu, kā arī arī drosmes. Kā pirmo faktu var minēt, ka, mārketinga, sabiedrisko attiecību speciālistiem, kā arī uzņēmuma vadītājiem Latvijā trūkst padziļinātu zināšanu par interneta mārketingu. Ir zināms, ka  interneta vide atšķiras no tradicionālā mārketinga Tomēr nevar teikt, ka nepieciešamo zināšanu nav vispār. Interneta mārketinga nozares speciālisti aug līdzi šai nozarei, tādējādi tiek sekots gan jaunākajām tendencēm, gan izmaiņām un jaunumiem. Kā piemēru, var minēt tirgus pētīšanu. Tradicionālajā mārketingā tirgus pētīšana var aizņemt vairākus mēnešu un pat gadus. Tirgus tiek pētīts ar anketēšanas palīdzību, ar novērojumiem, eksperimentiem, ir nepieciešams papildu laiks, lai visus datus apkopotu. Savukārt interneta mārketingā tirgu var izpētīt krietni vien ātrāk un efektīvāk. Ja uzņēmums veic anketēšanu, izveidojot anketu, uzņēmums, sadarbojoties ar e-pasta mārketinga uzņēmumu, var nosūtīt šo anketu lielam cilvēku lokam. Līdz ar to cilvēks šo anketu ar aizpildīt tiešsaistes formā, kā arī šādā veidā datus apkopot var krietni vien ātrāk. Kā vēl vienu tirgus pētīšanas metode ir dažādu programmatūru izmantošana, piemēram, Google Adwords keyword tool. Ar šīs programmas palīdzību, uzņēmums var uzzināt, cik reižu mēnesī  internetā tiek meklēta konkrēta frāze vai vārds. Līdz ar to uzņēmumam ir iespēja atri un lēti iegūt informāciju, pēc kuras var vadīties un domāt vai jaunais produkts tirgū būs pieprasīts. Otrkārt, jauna un agrāk neizmēģināta risinājuma pielietošana praksē prasa drosmi. Mārketinga speciālisti un uzņēmumu vadītāji vēl joprojām priekšroku dot klasiskajām mārketinga vērtībām, kas ir pārbaudītas praksē un tās darbojās. Uzņēmēji jaunās interneta mārketinga iespējas baidās izmantot, jo nav ar ko salīdzināt vai uzzināt atsauksmes. Šādu „ainu” var redzēt gandrīz ikdienā, kad uzņēmuma pārstāvji nāk uz tikšanām. Pārstāvji ir dzirdējuši par interneta mārketingu, bet nav skaidrības kā tas strādā un kas tas ir. Nākas pavadīt daudz laika skaidrojot, kas ir interneta mārketings, kā tas strādā un kā tas var palīdzēt biznesā. Treškārt, kamēr nozare ir vēl attīstības posmā, ir nepieciešama lielāka drosme un uzdrīkstēšanās pielietot jaunus risinājumus. Šobrīd izmantojot interneta mārketingu uzņēmuma darbībā ir nepieciešams lielāks laika patēriņš, tāpēc, ne visi uzņēmumi grib ieguldīt laiku.  Projekts vai konkrētais risinājums ir jāapdomā rūpīgāk, jāsaprot interneta komunikācijas atšķirības, kanālu īpatnības, lietotāju uzvedības nianses un novērtēšanas kritērijus. Lai pieņemtu un realizētu jaunos risinājumus, mārketinga speciālistam jāmaina arī domāšana, jāprot atteikties no iepriekšējiem standartiem un komunicēt ar auditoriju jaunā formā. Kā piemēru var minēt sociālos tīklus. Šis ir lielisks veids kā var komunicēt ar esošajiem un potenciālajiem klientiem. Tādējādi atgriezeniskā saite ir patiesi efektīva. Uzņēmums var informēt potenciālos un esošos klientus par savu jauno produktu, tādējādi tiek samazinātas izmaksas reklāmām, jo kā zināms, sociālajos tīklos kā Facebook.com un Twitter informācijas izvietošana ir bez maksas. Informācijas tehnoloģiju attīstība, kur kā galveno lomu ieņem Internets, e-komercijas izveide un tās straujā attīstība, kļuva par pamatu jauna mārketinga virziena izveidei – interneta mārketingam. Internetam piemīt unikālas iezīmes, kas būtiski atšķiras no tradicionālajiem mārketinga instrumentiem. Viena no galvenajām interneta vides īpašībām, ir tā plašās iespējas, kas raksturo augstas efektivitātes pārstāvību un informācijas asimilēšanu, kas ievērojami palielina iespēju stiprināt attiecības starp tirdzniecības uzņēmumiem un patērētājiem. Turklāt internetu var izmantot ne tikai kā saziņas funkcijas elementu, bet arī kā iespēju, ar kuras palīdzību var noslēgt darījumus, veikt tirdzniecības maksājumus. [5]



Комментариев нет:

Отправить комментарий