Interneta mārketingā ir vairāki veidi, kurus var
pielietot ikviens uzņēmējs, kas darbojas tiešsaistes (interneta) vai
beztiešaistes vidē. Atkarībā no uzņēmuma mērķiem, var pielietot kādu no
interneta mārketinga veidiem, kā arī var izmantot visus veidus uzreiz. Autore
aprakstīs, kādā gadījumā uzņēmumiem ir
jāpielieto noteikts interneta mārketinga veids, un ko uzņēmums no tā iegūs.
1. Maksa
par reklāmas
klikšķi
Maksa par klikšķi jeb „Adwords”
(angļu val.) ir pakalpojums, kas nodrošina reklāmu rādīšanos Google meklētāju
programmās. Šīs reklāmas rādās uz noteiktām frāzēm vai vārdiem. Uzņēmums var izmantot šo
reklāmas veidu, lai iegūtu lielāku apmeklētājplūsmu uz savu mājas lapu.
Tādējādi piesaistot savam produktam potenciālos klientus. Ar šo mārketinga
veidu, uzņēmums rezultātus var iegūt uzreiz. Autors ir savā darba prakse ir
secinājis, ka 98% uzņēmumi labprātāk izmanto tieši maksu par klikšķi reklāmas.
Sākotnēji uzņēmumam ir samērā mazs pieprasījums, apmēram pāris pasūtījumu
mēnesī. Kad tiek izveidotas maksa par klikšķi reklāmas, jau pirmajā nedēļā
uzņēmumam parādīsies vairāki pasūtījumi. Tādējādi uzņēmums iegūs krietni vairāk
pasūtījumus, nekā iepriekš, kad uzņēmums nereklamējās. Uzņēmums bija pārsteigts
kā ar tādu mazu reklāmas budžetu var iegūt tik daudz, jo kā zināms, piemēram,
baneru cenas ir krietni vien dārgākas,
kā arī tās virs nav tik efektīvas kā bija agrāk. Maksa par klikšķi reklāmas ir
vērtīgas vēl ar to, ka var izsekot
katram centam, kas tiek izlietots, kas uzņēmumam būs ļoti svarīgs faktors.
Protams, iepsējams būs gadījumi, kad maksa par klikšķi reklāmas nav nesušas
cerēto rezultātu.
„Adwords”
(angļu val.) vēl piedāvā interneta tirgus pētīšanas bezmaksas rīku (Adwors keyword tool – angļu val.).
Internetā tirgus pētīšana ir noteiktu atslēgvārdu meklējumu skaits kādā
noteikta laika intervālā. Piemēram, uzņēmumam ir divi produkti, kurus nepieciešams
piedāvāt tirgū, tikai nav pietiekami finasu līdzekļi, lai piedāvātu abus
produktus. Līdz ar to ir jāizvēlas tikai viens produkts, bet kurš? Šo jautājumu
var atrisināt, kad tiks pielietots atslēgvārdu pētīšanas rīks. Proti, ar šī
rīka palīdzību var noteikt, cik reizes mēnesī ir meklēts kāds atslēgas vārds.
Protams, rādījumi nav 100% precīzi, bet tirgus tendence ir saprotama. Izpētot
tirgu, uzņēmums zinās, kādu produktu var piedāvāt tirgū, tādējādi piedāvāt to,
ko cilvēki meklē.
2. Mājas lapas optimizācija
Mājas
lapas optimizācija ir process, kurā mājas lapa tiek izstrādātā tā, lai to
varētu atrast caur meklētajiem, precīzāk - lai to atrastu pēc atbilstošajiem
atslēgas vārdiem, kā arī, lai bezmaksas jeb organiskajos rezultātos attiecīgā
mājas lapa rādītos pēc iespējas augstāk. Kāpēc uzņēmumiem būtu vērts pievēst
uzmanību mājas lapas optimizācijai un kāds šī procesa ir ieguvums?
Tiekoties
ar uzņēmumu pārstāvjiem un runājot par mājas lapas optimizāciju, autors ir
novērojis, ka uzņēmumu pārstāvji neizprot, kādu labumu var gūt uzņēmums. Kā
piemēru autors var minēt, reālu dzīves situāciju no darba prakses. Uzņēmums
tiešsaistē tirgo gumijas zābakus. Meklējot interneta meklētājā (google.lv)
atslēgas vārdu „gumijas zābaki” uzņēmuma mājas lapa neparādās pirmajā lapā (top
10 rezultāti), pat ne otrajā un ne trešajā lapā, bet gan piektajā, tas ir
apmēram, piecdesmitā pozīcija meklētājā google.lv. Uzņēmums, kas pārdod šos
zābakus, neticēja, ka pareizi izstrādājot mājas lapu, var uzlabot mājas lapas
pozīcijas meklētājā google.lv. Lai pierādītu mājas lapas optimizācijas
vērtīgumu, šī mājas lapa tika optimizēta balstoties uz noteiktajām vadlīnijām,
kā pareizi ir jāveido mājas lapa. Rezultātā mājas lapa no piecdesmitās vietas
pakāpās uz ceturto vietu, pēc atslēgas vārda „gumijas zābaki”. Tādējādi praksē
tika kliedēta neticība šim procesam (mājas lapas optimizēšanai). Šādā veidā ikviens uzņēmums var iegūt
bezmaksas potenciālo klientu plūsmu uz savu mājas lapu, jo tas ir bez maksas.
3. Partnermārketings
Partnermārketingu
uzņēmums var pielietot tādā gadījumā, ja nav pietiekami daudz finansiālu
līdzekļu, lai šo produktu reklamētu. Tādējādi izmantojot šo mārketinga veida
uzņēmums var iegūt lielākus pārdošanas apjomus, ietaupot finanšu līdzekļus.
Kāds tad ir labums no šī mārketinga veida, un kā tas strādā? Partnermārketinga
pamatā ir divas puses – pats uzņēmums un partners (pārdošanas aģents). Šajā
gadījumā pārdošanas aģents var būt jebkura persona no uzņēmuma ārējās vides.
Pārdošanas aģents ar savām metodēm cenšas pārdod uzņēmuma produktu interneta
vidē. Ja partneris ir pārdevis uzņēmuma produktu, tad uzņēmums viņam izmaksā
komisiju. Sadarbības modeļi starp uzņēmumu un partneri var būt ļoti dažādi,
piemēram, uzņēmums izmaksā noteiktu naudas summu par katru pārdotu vienību vai
procentus no produkta cenas utt. Tādējādi uzņēmuma nav jātērē lieki finansu
līdzekļi, lai reklamētu savu produktu, jo šo reklamēšanu veic pats partneris.
4. Sociālais mārketings
Nenoliedzami
sociālais mārketings mūsdienās ir kļuvis par neatņemamu mārketinga sastāvdaļu.
Ikvienam uzņēmumam, kas grib piesaistīt
potenciālos klientus, ir nepieciešams šis mārketinga veids. Parasti ar šo
mārketingu saprot sociālajos tīklus un
emuārus (blogus). Kā rāda pieredze, tad arī uzņēmumiem savā mājas lapā ir
jāveido emuāra sadaļa. Šī sadaļa ir svarīga ar to, ka uzņēmums tajā publicē gan
savu pieredzi, strādājot kādā noteiktā nozarē, gan publicē jaunumus, kas notiek
pasaulē. Tādējādi uzņēmums dalās ar informāciju, ko bieži vien slēpj
konkurenti. Ir vērojama tendence, ka patērētājs labāk uzticas tam uzņēmumam,
kuram ir savs blogs, jo patērētājs redz, ka šis uzņēmums ir atvērts un neslēpj
informāciju. Sociālais mārketings ir spēcīgs vēl ar to, ka ātri var izveidot
atgriezenisko saiti ar ikvienu patērētāju. Ar sociālā mārketinga palīdzību
uzņēmums var gan individuālu saikni ar patērētāju, gan ar sabiedrību kopumā.
Piemēram, sociālais tīkls Twitter,
uzņēmums var informēt patērētājus par uzņēmuma jaunajām precēm, piedāvājumiem,
vai arī rīkot izlozes. Tādējādi vairot interesi par savu uzņēmumi. Šo
mārketinga veidu vēl var izmantot, lai izzinātu patērētāju vēlmes. Piemēram, ja
uzņēmumam ir vairāki produkti ko piedāvāt tirgū, uzņēmums šos produktus var
„izlikt” sociālajos tīklos, lai sabiedrība veido diskusiju par to kurš produkts
ir labāks un kāpēc. Tādējādi uzņēmumam
būs reālas atsauksmes no sabiedrības, un tas var uzņēmuma būtiski atvieglot
produkta pārdošanu nākotnē.
Autors nav saskāries ar šo mārketinga veidu
tiešā praksē (veidojis raksturs, Twitter
kontus vai Facebook lapas uzņēmumu
vajadzībām), bet ir diskutējusi par šo mārketinga veidu gan savā paziņu
lokā, gan ar vadošajiem šī mārketinga
veida speciālistiem. Secinājums ir viens, ja uzņēmums grib piesaistīt, veidot
savu klientu loku, kuram pārdot attiecīgo produktu, tad sociālais mārketings ir
svarīgs elements stratēģijas izveidē, lai sasniegtu uzņēmuma mērķi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий