INTERNET MĀRKETINGA VEIDU PIELIETOŠANAS UZŅĒMĒJDARBĪBĀ

Interneta mārketingā ir vairāki veidi, kurus var pielietot ikviens uzņēmējs, kas darbojas tiešsaistes (interneta) vai beztiešaistes vidē. Atkarībā no uzņēmuma mērķiem, var pielietot kādu no interneta mārketinga veidiem, kā arī var izmantot visus veidus uzreiz. Autore aprakstīs, kādā gadījumā  uzņēmumiem ir jāpielieto noteikts interneta mārketinga veids, un ko uzņēmums no tā iegūs.

1. Maksa par reklāmas klikšķi

Maksa par klikšķi jeb „Adwords” (angļu val.) ir pakalpojums, kas nodrošina reklāmu rādīšanos Google meklētāju programmās. Šīs reklāmas rādās uz noteiktām frāzēm  vai vārdiem. Uzņēmums var izmantot šo reklāmas veidu, lai iegūtu lielāku apmeklētājplūsmu uz savu mājas lapu. Tādējādi piesaistot savam produktam potenciālos klientus. Ar šo mārketinga veidu, uzņēmums rezultātus var iegūt uzreiz. Autors ir savā darba prakse ir secinājis, ka 98% uzņēmumi labprātāk izmanto tieši maksu par klikšķi reklāmas. Sākotnēji uzņēmumam ir samērā mazs pieprasījums, apmēram pāris pasūtījumu mēnesī. Kad tiek izveidotas maksa par klikšķi reklāmas, jau pirmajā nedēļā uzņēmumam parādīsies vairāki pasūtījumi. Tādējādi uzņēmums iegūs krietni vairāk pasūtījumus, nekā iepriekš, kad uzņēmums nereklamējās. Uzņēmums bija pārsteigts kā ar tādu mazu reklāmas budžetu var iegūt tik daudz, jo kā zināms, piemēram, baneru cenas ir  krietni vien dārgākas, kā arī tās virs nav tik efektīvas kā bija agrāk. Maksa par klikšķi reklāmas ir vērtīgas vēl ar to,  ka var izsekot katram centam, kas tiek izlietots, kas uzņēmumam būs ļoti svarīgs faktors. Protams, iepsējams būs gadījumi, kad maksa par klikšķi reklāmas nav nesušas cerēto rezultātu.
„Adwords” (angļu val.) vēl piedāvā interneta tirgus pētīšanas bezmaksas rīku (Adwors keyword tool – angļu val.). Internetā tirgus pētīšana ir noteiktu atslēgvārdu meklējumu skaits kādā noteikta laika intervālā. Piemēram, uzņēmumam ir divi produkti, kurus nepieciešams piedāvāt tirgū, tikai nav pietiekami finasu līdzekļi, lai piedāvātu abus produktus. Līdz ar to ir jāizvēlas tikai viens produkts, bet kurš? Šo jautājumu var atrisināt, kad tiks pielietots atslēgvārdu pētīšanas rīks. Proti, ar šī rīka palīdzību var noteikt, cik reizes mēnesī ir meklēts kāds atslēgas vārds. Protams, rādījumi nav 100% precīzi, bet tirgus tendence ir saprotama. Izpētot tirgu, uzņēmums zinās, kādu produktu var piedāvāt tirgū, tādējādi piedāvāt to, ko cilvēki meklē.

2. Mājas lapas optimizācija

Mājas lapas optimizācija ir process, kurā mājas lapa tiek izstrādātā tā, lai to varētu atrast caur meklētajiem, precīzāk - lai to atrastu pēc atbilstošajiem atslēgas vārdiem, kā arī, lai bezmaksas jeb organiskajos rezultātos attiecīgā mājas lapa rādītos pēc iespējas augstāk. Kāpēc uzņēmumiem būtu vērts pievēst uzmanību mājas lapas optimizācijai un kāds šī procesa ir ieguvums?
Tiekoties ar uzņēmumu pārstāvjiem un runājot par mājas lapas optimizāciju, autors ir novērojis, ka uzņēmumu pārstāvji neizprot, kādu labumu var gūt uzņēmums. Kā piemēru autors var minēt, reālu dzīves situāciju no darba prakses. Uzņēmums tiešsaistē tirgo gumijas zābakus. Meklējot interneta meklētājā (google.lv) atslēgas vārdu „gumijas zābaki” uzņēmuma mājas lapa neparādās pirmajā lapā (top 10 rezultāti), pat ne otrajā un ne trešajā lapā, bet gan piektajā, tas ir apmēram, piecdesmitā pozīcija meklētājā google.lv. Uzņēmums, kas pārdod šos zābakus, neticēja, ka pareizi izstrādājot mājas lapu, var uzlabot mājas lapas pozīcijas meklētājā google.lv. Lai pierādītu mājas lapas optimizācijas vērtīgumu, šī mājas lapa tika optimizēta balstoties uz noteiktajām vadlīnijām, kā pareizi ir jāveido mājas lapa. Rezultātā mājas lapa no piecdesmitās vietas pakāpās uz ceturto vietu, pēc atslēgas vārda „gumijas zābaki”. Tādējādi praksē tika kliedēta neticība šim procesam (mājas lapas optimizēšanai).  Šādā veidā ikviens uzņēmums var iegūt bezmaksas potenciālo klientu plūsmu uz savu mājas lapu, jo tas ir bez maksas.

3. Partnermārketings

Partnermārketingu uzņēmums var pielietot tādā gadījumā, ja nav pietiekami daudz finansiālu līdzekļu, lai šo produktu reklamētu. Tādējādi izmantojot šo mārketinga veida uzņēmums var iegūt lielākus pārdošanas apjomus, ietaupot finanšu līdzekļus. Kāds tad ir labums no šī mārketinga veida, un kā tas strādā? Partnermārketinga pamatā ir divas puses – pats uzņēmums un partners (pārdošanas aģents). Šajā gadījumā pārdošanas aģents var būt jebkura persona no uzņēmuma ārējās vides. Pārdošanas aģents ar savām metodēm cenšas pārdod uzņēmuma produktu interneta vidē. Ja partneris ir pārdevis uzņēmuma produktu, tad uzņēmums viņam izmaksā komisiju. Sadarbības modeļi starp uzņēmumu un partneri var būt ļoti dažādi, piemēram, uzņēmums izmaksā noteiktu naudas summu par katru pārdotu vienību vai procentus no produkta cenas utt. Tādējādi uzņēmuma nav jātērē lieki finansu līdzekļi, lai reklamētu savu produktu, jo šo reklamēšanu veic pats partneris.

4. Sociālais mārketings

Nenoliedzami sociālais mārketings mūsdienās ir kļuvis par neatņemamu mārketinga sastāvdaļu. Ikvienam uzņēmumam, kas  grib piesaistīt potenciālos klientus, ir nepieciešams šis mārketinga veids. Parasti ar šo mārketingu saprot sociālajos tīklus  un emuārus (blogus). Kā rāda pieredze, tad arī uzņēmumiem savā mājas lapā ir jāveido emuāra sadaļa. Šī sadaļa ir svarīga ar to, ka uzņēmums tajā publicē gan savu pieredzi, strādājot kādā noteiktā nozarē, gan publicē jaunumus, kas notiek pasaulē. Tādējādi uzņēmums dalās ar informāciju, ko bieži vien slēpj konkurenti. Ir vērojama tendence, ka patērētājs labāk uzticas tam uzņēmumam, kuram ir savs blogs, jo patērētājs redz, ka šis uzņēmums ir atvērts un neslēpj informāciju. Sociālais mārketings ir spēcīgs vēl ar to, ka ātri var izveidot atgriezenisko saiti ar ikvienu patērētāju. Ar sociālā mārketinga palīdzību uzņēmums var gan individuālu saikni ar patērētāju, gan ar sabiedrību kopumā. Piemēram, sociālais tīkls Twitter, uzņēmums var informēt patērētājus par uzņēmuma jaunajām precēm, piedāvājumiem, vai arī rīkot izlozes. Tādējādi vairot interesi par savu uzņēmumi. Šo mārketinga veidu vēl var izmantot, lai izzinātu patērētāju vēlmes. Piemēram, ja uzņēmumam ir vairāki produkti ko piedāvāt tirgū, uzņēmums šos produktus var „izlikt” sociālajos tīklos, lai sabiedrība veido diskusiju par to kurš produkts ir labāks  un kāpēc. Tādējādi uzņēmumam būs reālas atsauksmes no sabiedrības, un tas var uzņēmuma būtiski atvieglot produkta pārdošanu nākotnē.

 Autors nav saskāries ar šo mārketinga veidu tiešā praksē (veidojis raksturs, Twitter kontus vai Facebook lapas uzņēmumu vajadzībām), bet ir diskutējusi par šo mārketinga veidu gan savā paziņu lokā,  gan ar vadošajiem šī mārketinga veida speciālistiem. Secinājums ir viens, ja uzņēmums grib piesaistīt, veidot savu klientu loku, kuram pārdot attiecīgo produktu, tad sociālais mārketings ir svarīgs elements stratēģijas izveidē, lai sasniegtu uzņēmuma mērķi.

Комментариев нет:

Отправить комментарий