Integrētā mārketinga komunikācija (IMK) ir koncepcija, saskaņā ar kuru
uzņēmums koordinē un integrē dažādos komunikācijas kanālus, lai sniegtu skaidru
un neatvairāmu ziņu par uzņēmumu un tā produktiem. Lai veidotu efektīvu
komunikāciju starp uzņēmumu un patērētāju un sasniegtu uzņēmuma izvirzītos
mērķus, mūsdienu mārketings piedāvā integrēt mārketinga komunikācijas jeb izmantot
integrētās mārketinga komunikācijas, kuras pielietojot uzņēmums iegūst efektīvāku
komunikācijas līdzekli — rezultāts un atdeve ir ievērojami augstāka, jo
kompleksa pieeja jautājumu risināšanā ir efektīvāka.
Attiecības ar
ieinteresētajām pusēm ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē uzņēmuma
tēlu, tādēļ jebkurai informācijai, ko uzņēmums sniedz, ir jābūt saskaņā ar
uzņēmuma IMK konceptu Atkarībā no komunikācijas mērķa, uzņēmums var izvēlēties
vienu mārketinga komunikācijas elementu vai veidot integrēto mārketingu no
vairākiem elementiem. Lai reklamētu savus produktus uzņēmējiem, jāpieņem dažādi
lēmumi par produktu virzīšanu tirgū, kā viens no veidiem kā virzīt produktu ir
reklamējot to.
1)
Reklāma
Reklāma ir
produkta virzīšanas tirgū izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtas
informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Reklāmai ir raksturīgu,
pirmkārt, maksas forma (piemēram, uzņēmums pērk avīzē laukumu savai reklāmai)
un, otrkārt, masveidība. Reklāma palīdz aizsniegt lielas cilvēku masas lielā
teritorijā ar salīdzinoši maziem izdevumiem uz vienu cilvēku, kā arī reklāmu
var atkārtot vairākas reizes.
2)
Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskas attiecības
jeb PR ir preču pirkšanas un pārdošanas netieša motivēšana, izplatot bez
apmaksas un masveidā informāciju par uzņēmumu un ražotajām {pārdodamām) precēm.
PR aktivitātes iekļauj sevī tādas sociālas sfēras, kā menedžmentu, mārketingu,
informātiku, loģiku, kā arī sociālo psiholoģiju. Galvenais PR mērķis ir
izveidot uzņēmumam, organizācijai, kā arī kādai vienai personai augstu
sabiedrisko tēlu un reputāciju. Sabiedriskajām attiecībām, kā preču virzīšanai
tirgū, piemīt, pirmkārt, netieša pircēju motivēšana pirkt preces (piemēram,
avīzes raksts par uzņēmuma sasniegumiem tieši neaicina pirki preces, bet veido
labvēlīgu attieksmi), un otrkārt, specializēta vienreizēja informācija.
3)
Tiešā jeb personālā pārdošana
Tiešā jeb
personālā pārdošana ir process, kurā nepakārtoti, personiski komunicējas
pārdevējs un pircējsPreču demonstrācija parasti notiek klientu mājās, darbā vai
citās, ar mazumtirdzniecību nesaistītās vietās. Tiešā tirdzniecība visbiežāk
notiek, tiešajam pārdevējam izskaidrojot vai nodemonstrējot preci ārpus
mazumtirdzniecības tīkla vietām. Tiešā pārdošana nav masu medijs; tā komunicē
ar patērētāju kā individuālu, nevis kā grupu vai segmentu un ir interaktīva,
kas nozīmē, ka atbilde no pircēja vai patērētāja ir saņemama uzreiz.
4)
Noieta veicināšana
Viens no
izplatītākajiem mārketinga komunikācijas veidiem, kas ietver visa veida
atlaides, loterijas, viktorīnas, kuponus, bezmaksas paraugus, izdevīgu kredīta
noformēšanu u. t. t. ir noieta veicināšana. Noieta veicināšana ir
īslaicīga preču pirkšanas un pārdošanas motivēšanas metožu izmantošana.. Šo
veidu vajadzētu izmantot, ja reklāma rada pievilcīgu markas tēlu, tomēr
nepietiekami stimulē patērētāju to iegādāties.
5)
Alternatīvais mārketings
Arvien
populārāks kļūst alternatīvais
mārketings. Alternatīvā mārketinga veidu ir ļoti daudz un dažādi, vairāki
no tiek balstās arī uz tradicionālajām mārketinga metodēm, tikai izmainot
informācijas pasniegšanas veidu un vidi, šo procesu bagātinot ar īpašu izdomu
un oriģinalitāti. Alternatīvais mārketings ir visas netradicionālās metodes, kā
piesaistīt patērētāju uzmanību savam uzņēmumam un produktam. Pielietojot
alternatīva mārketinga metodes, ne vienmēr no patērētāja, pircēja tiek
sagaidīta nekavējoša rīcība — pirkt. Drīzāk, tas veicina cilvēku uzmanības
pievēršanu konkrētam uzņēmumam un ilgtermiņa sadarbības izveidošanu.
6)
Interaktīvais mārketings
Interaktīvais mārketings
tiešā mārketinga forma, kurā tiek izmantos internets un visas ar to saistītās
iespējas — e-komercija, e-pastu nosūtīšana mērķauditorija, kā arī mūsdienu
fenomens sociālie mediji, emuāri u. c.
Комментариев нет:
Отправить комментарий